دیفاری

مطالب زیبا

دیفاری

مطالب زیبا

انواع رقص های ابتدایی انسان های اولیه انسان های ابتدایی چگونه با علامت دادن و رقص با هم صحبت می کردند اشکال رقص ‏ابتدایی

رقص بعد ضروری زندگی انسان‏ ابتدایی است.از آنجایی که بیشتر زندگی‏ انسان ابتدایی به جلب گوهرهای قوای‏ فوق طبیعی اختصاص می‏یابد و او به‏ تنهایی محیط پیرامون خود را نمی‏فهمد و قادر به کنترل آن نمی‏باشد.بنابراین‏ رقص‏های او بیشتر با جادو و اعتقادات‏ دینی درآمیخته است.انسان اولیه با تقلید حرکات گوزن شکارشده و با انجام رقص‏ مربوط به آن امیدوار است که قوای‏ جادویی با او احساس همدلی داشته تا بتواند بر دشمنان فائق آید.در بعد مذهبی انسان اولیه با اجرای این رقص‏ها قصد آرام کردن ارواح را دارد و می‏خواهد از این طریق در مقابل مرگ با اطمینان‏ به‏ایستد.

رقص کردی رقص دسته جمعی سرچوپی رقص کردی

انسان های ابتدایی چگونه با علامت دادن و رقص با هم صحبت می کردند اشکال رقص ‏ابتدایی
البته رقص ابتدایی در فرد ایجاد احساس تعلق‏ اجتماعی نیز می‏نماید.رقص ابتدایی تحت تأثیر ریتم‏های پیچیده قرار دارد.این ریتم‏ها با نواختن‏ طبل‏ها و با حرکات تند بدن همراه است،پاکوبی‏ نیز باید به این حالت‏ها اضافه گردد.شکل رقص‏ به صورت دایره‏ای،خطی یا زنجیره‏ای کمتر در جامعه ابتدایی مورد نظر است و شکل رقص تابع‏ سنت اجتماع است.

رقص گرجی عکسهای زیبا از رقص گرجی رقص خارجی

انسان های ابتدایی چگونه با علامت دادن و رقص با هم صحبت می کردند اشکال رقص ‏ابتدایی

همچنین شکیبایی،تحمل و انرژی در رقص ابتدایی مهم‏تر از تکنیک است. زیرا برخی رقص‏ها ساعت‏ها و یا حتی روزها به‏ طول می‏انجامد.
کلا در جامعه ابتدایی زن و مرد جدای از هم‏ و در مواقع متفاوت می‏رقصند.در بسیاری از جوامع‏ چون رقص با جنگ در ارتباط است،این امر حق‏ ویژه مردان به حساب می‏آید و گاهی زنان و بچه‏ها حتی حق تماشای آن را ندارند.معمولا یک سرور یا شمن رقص را رهبری می‏کند حتی ممکن است‏ او تنها کسی باشد که می‏تواند رقص را نمایش‏ دهد.

رقص ابتدایی

انسان های ابتدایی چگونه با علامت دادن و رقص با هم صحبت می کردند اشکال رقص ‏ابتدایی

لطفا منبع را ذکر نمایید : وبلاگ دیفاری

  • محمد حسینی

رقص